poniedziałek, 27 lipca 2015

♥ JAK PODWYŻSZYĆ SAMOOCENĘ? JAK POKOCHAĆ SWOJE ŻYCIE? ♥

Siemka!
Po długiej przerwie w końcu nabrałam weny by napisać kolejną notkę na mojego bloga. Zatem zaczynajmy! Postanowiłam napisać o tym jak podwyższyć samoocenę, sama miałam kiedyś bardzo niską uważałam się za nic i za bardzo brzydką dziewczynę, w ogóle nie miałam chęci do życia i myślałam, że moje istnienie nie ma sensu, ale to się szybko zmieniło. Niżej podam Wam jak doszłam do tego, że stałam się pewną siebie i przestałam patrzeć wyłącznie na negatywy.

''Samoocena jest to "ewaluacja pojęcia Ja, czyli uogólniona, względnie trwała ocena siebie jako osoby" . Jako elementy składowe zawiera w sobie ocenę własnej atrakcyjności fizycznej, umiejętności interpersonalnych, poczucia humoru, czy też różnych, innych umiejętności np. tańca, itp. Pojęcie samooceny bywa często mylnie nazywane poczuciem własnej wartości Są to jednak dwa różne obszary. ''

Z czego bierze się Twoja niska samoocena?

Może ludzie wmawiają Ci ciągle, że jesteś w czymś gorsza?
Może wynikło to z jakiejś nie przyjemnej sytuacji lub depresji?
A może po prostu sama sobie ją zaniżyłaś wytykając wyłącznie swoje wady nie szukając nawet zalet?
Przyczyn jest wiele!



Dużo osób szczególnie dziewczyn porównuje się do osób, które wydają się im ''lepsze i ładniejsze'' od nich co nie zawsze musi być prawdą. Taki błąd popełnia większość z nas. Zamiast szukając jakiejś zalety u nas szukamy ich u kogoś innego, a nawet gdy próbujemy znaleźć coś dobrego w nas to tego zazwyczaj nie dostrzegamy lub ktoś podcina nam skrzydła. Co za tym idzie? Uważamy się za coraz gorsze, brzydsze i bezwartościowe. Niska-samoocena również może poprowadzić nas w stronę depresji gdyż czujemy się beznadziejne. I co wtedy? Czas powiedzieć STOP! Nie pozwól aby kompleksy kierowały Twoim życiem!

Więc... co dalej?

Nawet nie wyobrażacie sobie jakie jest to proste!
Nie ważne co spowodowało, że masz o sobie bardzo złe zdanie, uda Ci się z tego wyjść.
Zobaczysz, że jesteś coś wart jak każdy z nas. Każdy jest wyjątkowy, Ty również i musisz o tym pamiętać! Zachce Ci się w końcu żyć, poznasz swoje zalety oraz zalety Twojego życia - samo życie stanie się od razu piękniejsze.
Ktoś mówi Tobie, że nie dasz rady? To pokaż, że się myli! Bo to oczywiste, że dasz radę nie ma innej opcji. Jeśli w siebie uwierzysz to i świat w Ciebie uwierzy!

Teraz głęboko się zastanów z czego wzięło się Twoje zaniżenie własnej wartości?
Już wiesz? Dobrze. Cokolwiek jest przyczyną tego nie ma - skąd to się zabrało jest już nie ważne. 
Weź lustro spójrz sobie głęboko w oczy i pomyśl jak bardzo wartościowym człowiekiem jesteś i ile tracisz myśląc, że jest inaczej.
Masz zastrzeżenia do swojego wyglądu? Pomyśl ile osób Ci właśnie tego wyglądu zazdrości.
A może masz zastrzeżenia do swojego charakteru? To przestań. Jesteś jedyna w swoim rodzaju, każdy ma inny charakter, a jeśli faktycznie jest coś co nie podoba się Tobie i nikomu w otoczeniu to możesz nad tym popracować, ale pamiętajmy.. nikt idealny nie jest.

1. Zacznij chodzić na siłownie

Słuchajcie.. tu powiem Wam z własnego doświadczenia, że ćwiczenia i wszelka aktywność fizyczna wpływa genialnie na nasze samopoczucie i satysfakcję. Poświęcamy genialnie nasz czas, wyrabia nam się figura i czujemy się coraz lepiej we własnym ciele.

2. Jedz zdrowo!

Odpowiednio dobrana dieta nie tyle, że poprawia nam wygląd to jeszcze poprawia nam samopoczucie! Pij rano wodę z cytryną.
Tutaj również polecam Wam luknąć do mojej ulubionej blogerki i YouTube'rki. Naprawdę polecam jest świetna ♥ KLIK ♥,

3. Przestań przejmować się innymi!

Twoi rówieśnicy często Cie krytykują? Wmawiają Ci bzdury, że jesteś brzydka, głupia i gruba?
Bzdury.. Nawet się tym nie przejmuj, bo nie warto. Jesteś piękna, pamiętaj o tym. Nie ważne co mówią inni, jesteś piękna. Naucz się mieć własne zdanie.

4. Popracuj nad sobą.

Hm.. jeśli uważasz, że serio jest coś co możesz w sobie zmienić i wyjdzie Ci tylko na dobre, 
to czemu nie? Ważne byś czuła się dobrze w własnym ciele. Więc tak..
Przyjrzyj się sobie w lustrze, zobacz co dałabyś radę w sobie zmienić. Nie podoba Ci się Twoja figura? Jesteś zbyt chuda i koścista albo trochę bardziej puszysta od pozostałych? Jeśli tak..
To jak mówiłam wyżej dobrze dobrana dieta oraz siłownia (bieganie czy inne ćwiczenia) mogą pozytywnie na nas wpłynąć oczywiście wszystko wymaga pracy i poświęceń, ale gdy zobaczycie już efekty będziecie przeglądać znów się w lustrze  i powiecie ''Kurcze, warto było'' Kiedyś widziałam bardzo mądry cytat ''Jeśli jest ciężko to znaczy, że idziesz w dobrą stronę'' jak się zmotywować zapraszam również do mojej poprzedniej notki -> KLIK <- oraz do linku do mojej ulubionej blogerki, który podałam wyżej.

5. Dbaj o siebie.

To raczej jest oczywiste, ale warto wspomnieć. Regularna higiena, przemywanie twarzy rano i wieczorem, mycie włosów co drugi dzień (albo codziennie) jeśli nie macie czasu na codzienne mycie włosów, to możecie pobawić się włosami. Porobić sobie różne ciekawe fryzury na szybko by podkreślić urodę.
Makijaż? Robić czy nie? Zależy to od Twojego wieku aczkolwiek jeśli jesteś już w odpowiednim wieku na makijaż to czemu nie? Nie mówię żeby Nakładać sobie masę tynku na twarz i szpecić tylko swój wygląd, a podkreślać urodę. Tuszem do rzęs, depilować i lekko poprawiać brwi (oczywiście poprawnie tutaj należy pooglądać sobie jak podkreślić brwi aby wyglądały naturalnie)
I wszystko to co będzie Tobie pasować i nie oszpeci. Ważne by czuć się pięknie, ale nie sztucznie.
I to co podałam wyżej dieta, ćwiczenia też wpływa na nasz wygląd.
Można również, co nie jest konieczne, robić sobie co jakiś czas różne kuracje na włosy, cerę itd.
Różne maseczki, relaksacyjne kąpiele dobrze na nas wpływają.

6. Znajdź pasje.

Wygląd wyglądem, ale pamiętajmy, że to nie wszystko. Ważne jest również by również odnaleźć swoją pasję coś co będzie sprawiało nam przyjemność i coś w czym będziemy dobrzy.
Nie ważne czy to gitara, pianino (keyboard), taniec, śpiew, plastyka, akrobatyka, sport etc.
Ważne byśmy czuli się dobrze wykonując daną czynność. Odnaleźli swój talent i go poszerzali.
Podejmowali różne ryzykowne decyzje w życiu sprawiają, że również czujemy satysfakcje i to, że jesteśmy z siebie dumni. 

7. Rusz tyłek, nie siedź w domu.

Nie siedź w domu bez przerwy, bo to po czasie jest monotonne, jeśli znajdziesz trochę czasu wyjdź gdzieś ze znajomymi, zaszalej, baw się jak nigdy, imprezuj, rób to co chcesz, jak chcesz i tak byś świetnie spędziła czas w towarzystwie, z którym dobrze się czujesz. Poznawaj nowych ludzi!

8. SAMOAKCEPTACJA!

A co najważniejsze. Zaakceptuj siebie, pokocham siebie, poznawaj swoje zalety, bądź z siebie dumna i naucz się mówić do siebie w lustrze ''Jestem z siebie dumna'', nie mówię, że masz się stać kimś zarozumiałym uważającym się za najlepszą osobę na świecie, ale by być takim człowiekiem, który jest pewny siebie, ale świadomym, że są osoby gorszę i lepsze od Ciebie, bo idealnych ludzi nie ma. Najważniejsze być zaakceptowała siebie taką jaką jesteś. Powodzenia piękna ☻

''Najważniejsze i najcenniejsze co mam, to przyjaźń do samej siebie.''
''Ten jest szanowany, kto sam się szanuje.''


 Ogólnie to założyłam kanał na YT i nagrywam tam vlogi na różnę tematy tutaj link -->JUTUBE ♥

A tutaj vlog na temat oceniania innych, zapraszam do oglądania i subskrybowania kanału, który dałam powyżej dopiero zaczynam dlatego wszystko takie kijowe aczkolwiek mam nadzieje, że się spodoba. :))
Po czasie trochę dopracuje wszystko, ale zanim dojdzie to ''perfekcji'' trochę minie. 
Także no..







I ZDJĘCIA <3







  










5 komentarzy:

  1. Ładne zdjęcia
    Ja właśnie jestem osobą która ma niską samoocenę :/ ech

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje:)
      Aj tam przecież jesteś śliczna, nie powinnaś mieć niskiej samooceny :*:)

      Usuń
  2. Ciekawy pomysł na wpis, ale u mnie wymienione tutaj punkty się niestety nie sprawdzają lub nie mogę ich spełnić, ale ogólnie prawidłowa inicjatywa :)

    Zapraszam do mnie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem, nie zawsze niestety mogą się sprawdzać, ale czasem warto spróbować:)
      Dziękuje za komentarz:)

      Usuń
  3. Genialny wpis:)
    Zapraszam do mnie fashon4fun.blogspot.com, dopiero zaczynam ale przydadzą się jakieś cenne rady :)

    Miłego dnia.

    OdpowiedzUsuń